April 21, 2009

Studiu privind salariile din IT-ul românesc pe Joobs.ro

Cu vreun an înainte să termin Facultatea de Informatică din Iaşi, am început să mă gândesc la inevitabilele negocieri de salariu de după interviurile pentru slujbe - interviuri pe care, evident, urma sa le trec "vâjâind ca vijelia" :)

Ca să-mi fac o idee despre piaţă, am întrebat în stânga şi în dreapta ce salarii au amicii mei programatori. Ei bine, am primit un număr impresionant de ... 0 (zero) răspunsuri. Unii au dat din colţ în colţ, alţii au refuzat orice fel de discuţie în legătură cu subiectul. Am încercat să pun problema altfel, întrebându-i la ce sumă cred ei că ar trebui să ţintesc. Am obţinut un succes la fel de răsunător. Plutea în aer o senzaţie ciudată de secretomanie amestecată cu paranoia (unele din persoanele cu care am încercat să discut nu voiau să-mi spună nici cât plătesc chirie sau leasing pentru maşină, ca nu cumva să-mi fac o impresie despre salariul lor ... O.o). Şi, gândiţi-vă, pe atunci economia încă nu era în criză!

Joobs.ro încearcă zilele astea să realizeze un studiu care pentru mine vine prea târziu, dar pentru care le-aş fi făcut cinste cu o navetă de bere înainte să plec în Irlanda. Studiul urmăreşte să ilustreze nivelul salariilor IT din România. Puteţi participa fără să fie nevoie să vă autentificaţi, prin completarea unui chestionar cu 5 întrebări - lucru care probabil vă va lua mai puţin timp decât v-a luat citirea acestui post.

9 comments:

adi said...

jucaria asta se facuse din ce tin minte si pt anu 2007. eu pe-aici m-am uitat inainte de angajare. nu ca mi-a ajutat la mare branza. iasi sta nasol la capitolu asta...

tot adi said...

later edit: si in iasi o sa zboare porci cu picatele roz cand o sa fie salariu mediu in IT 900 euro cum zice joobs. poate brut, da si asa e nerealist.

Florin said...

Ma indoiesc, totusi ca salariul _mediu_ pentru un inginer IT din Iasi e de 900 de euro :) Mai ales in perioada asta :-? Cred ca esantionul e prea mic... dar initiativa e buna, nu contest. Mi-e greu sa cred ca majoritatea cunoscutilor mei castiga _sub_ medie (cam 700 de euro, pe acolo se invart salariile lor...) Dar cine stie ce milionar excentric strica toata statistica?

Vlad said...

Cifrele alea provin de la un sondaj mai vechi, se precizeaza intr-un alt post pe Joobs.ro. Inca nu a fost actualizata harta cu rezultate noi. E confuzionabil, stiu, mai bine lasau harta goala.

Ciobanu Jescu Cristian said...

Salut Vladutz ! Sa stii ca, crizele sunt generate si voluntar si involuntar sau mai bine spus sunt o rotita intrinseca din mecanismul economic. Ideea e ca, exista si o parte buna in faptul ca mai sunt crize din cand in cand, fiindca teoretic ciclul economic per total devine din ce in ce mai scurt cu accelerari ale inovatiei tehnologice din ce in ce mai pronuntate.

Vlad said...

Sincer, nu cred că un climat economic instabil favorizează inovaţia din simplul motiv că o bună parte din fondurile pentru cercetare sunt redirecţionate către salvarea pieţei. De exemplu, inginerilor de la Google li se permitea ca în 20% din timpul petrecut la servici să lucreze la un proiect experimental propriu sau de grup. În felul acesta era încurajată inovaţia. Din cauza crizei, însă, Google a renunţat la asta.

Ciobanu Jescu Cristian said...

Ai dreptate, dar cine reuseste sa mearga pe profit chiar si redus si macar punele bazele unor inovatii este un castigator chiar si in timpul crizei. Normal ca datorita unor constrangeri interne anumite fonduri sunt directionate catre alte departamente, afaceri, proiecte, etc, dar crizele sunt extrem de utile pentru a curata excese sau firme/companii care nu sunt in pas cu vremurile.

andrei said...

http://ghidul-salariilor.ro/salarii_2009_report.html
studiul acesta mi se pare cel mai relevant!

Anonymous said...

andrei, vad ca te-ai straduit sa raspunzi peste tot unde apare studiul joobs.ro/salarii :)